Verjaardag en Mount Everest - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van René en Hilda Born - WaarBenJij.nu Verjaardag en Mount Everest - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van René en Hilda Born - WaarBenJij.nu

Verjaardag en Mount Everest

Blijf op de hoogte en volg René en Hilda

27 Oktober 2012 | Nederland, Alkmaar

Lieve allemaal.
Momenteel onderweg naar Pokhara dus mooi tijd om weer een verslag te schrijven. Zitten bij een chauffeur in de auto die er moeite mee heeft dat er iemand voor hem rijdt, dus net Nederland maar dan op een kronkelende weg door de bergen vol met gaten.
Trouwens we kunnen ons geluk niet op want eergisteren kregen we het telefoontje dat onze koffer weer terecht was en dat we deze op het vliegveld konden ophalen. Was wel een gedoe omdat we het labeltje vergeten waren maar na het ontmoeten van de juiste mensen was het geen probleem om de koffer alsnog mee te krijgen. Op deze dag hebben we een bezoek gebracht aan Patan en Bhaktipur, beide koningssteden die samen met Kathmandu de hoofdstad vormen van Nepal. In beide steden samen met de gids rondgelopen en genoten van de mooie tempels, winkeltjes en Nepalese leven. Omdat het momenteel feest is in Nepal, ze vieren het Dasain feest, is niet alles open en bij de restaurants niet alles te bestellen. Aan de ene kant jammer maar aan de andere kant zorgt dit er voor dat het wat rustiger is op straat.
Gisteren was het René zijn verjaardag en zijn we gestart met wel een erge mooie trip namelijk een Mounten Flight naar de Himalaya met het zien van de Mount Everest. Om 5 uur moesten we op en na het uitpakken van de lieve kaarten en cadeautje wij op weg naar het vliegveld om in te checken. Hier was het een drukte van jewelste en het is even uitzoeken wat de bedoeling is. Tevens waren we hier niet verwonderd van het feit dat er bagage kwijtraakt, wat een chaos. Maar ondanks later vertrekken en met een andere vlucht dan verwacht gingen wij om half negen de lucht in. Nou, het is een fantastische vlucht geworden, met een adembenemend uitzicht over de Himalaya en de Mount Everest, om nooit meer te vergeten. Na de vlucht weer terug naar het hotel zodat we met het programma voor de dag konden beginnen. Voor deze dag stonden er bezoeken voor buiten Kathmandu op het programma. Dit hield in dat we met een auto zonder vering over wegen vol met gaten scheurde van het ene naar de andere tempel en dorpen. Nee, het viel wel mee maar een rustige autorit is wat anders. Ivm het festival was het erg druk bij de tempels en werd er veel geofferd door de hindoestanen. Dit zorgt er voor dat het allemaal erg smerig is, iets dat wij juist niet verwachten bij een heilige plaats waar je de goden vereerd. De plaatsjes Bungamati en Khokane waren erg fijn om doorheen te lopen. Beide zijn boeren dorpjes waar je veel van het dagelijkse leven en gewoonten kan zien. Aan het einde van de dag afscheid genomen van onze gids en ons klaargemaakt voor de avond. Wij waren namelijk uitgenodigd door de eigenaar van het Travel bureau die onze toer vanuit Nepal regelt. Nou dit is voor ons en special voor René een onvergetelijke avond geworden. Ten eerste gingen we samen met zijn familie en nog een aantal gasten naar een paleis dat omgebouwd was tot restaurant om traditioneel Nepalees te eten met daarbij traditionele muziek en dans. Verder kunnen jullie wel raden dat René zijn verjaardag niet ongemerkt voorbij ging. Hij werd op z'n Nepalees gefeliciteerd, kreeg een cadeau en één van de medewerkers van het Travel bureau had een heerlijke taart gemaakt. Al bij al een fantastische avond met hele lieve en aardige mensen. Na een warm afscheid terug naar het hotel waar de volgende verrassing volgde, namelijk een taart van het hotel. Nog even heerlijk van gegeten en toen afgenokt zodat we weer fit zijn voor de reis van vandaag.
Hoe dit is verlopen en wat wij in Pokhara zoal hebben gedaan en gezien volgt in een volgend verslag.
Hierbij wil René iedereen nog bedanken voor de felicitaties en lieve berichtjes.
Heel veel liefs voor iedereen, bedankt voor de reacties op onze verslagen en jullie horen weer snel.
Groetjes Hilda en René.

• 27 Oktober 2012 - 16:31

Ineke En Chris:

Hallo vakantiegangers, wat een belevenissen allemaal geweldig toch en wat leuk dat je verjaardag zo geweldig is geworden René. Ja dat zijn dingen die vergeet je nooit meer en komen ook niet meer terug. Geweldig hoor. En natuurlijk dat de koffer er weer is. Nu geniet er van wij wachten vol spanning op het vervolg. Lieve knuffels uit Spijk-city

• 27 Oktober 2012 - 17:23

Ank En Kees:

Lieve Hilda en René, alsnog proficiat met René zijn verjaardag. Ik wist dat niet, dus een late wens. Deze verjaardag zullen jullie in ieder geval niet vergeten!! Wat geweldig!!
    Wat fijn dat jullie koffer terecht is. En dan natuurlijk heerlijk zoals er aan de verjaardag gedacht is met taarten. En dan zo gezellig eten.
    Kan me voorstellen dat jullie enorm genieten!!
    Nu voor de komende dagen ook heel veel plezier. Dikke knuffel van ons, Ank en Kees

• 27 Oktober 2012 - 19:23

Marianne Benard:

Hoi Hilda en René,

Wat ontzettend leuk om op deze manier met jullie mee te reizen en te genieten van jullie belevenissen.
    Ik kijk uit naar jullie verslagen.
    Lieve groetjes Marianne

• 28 Oktober 2012 - 11:27

Jan:

Hallo Hilda en René,

Gelukkig is de koffer terug. Het is duidelijk dat de indrukken overweldigend zijn. Daar zijn geen woorden voor. De manier waarop de verjaardag van René is gevierd zullen jullie ook niet snel vergeten. Een goede ries verder en we horen weer van jullie.

Groeten, Fenny en Jan

• 29 Oktober 2012 - 11:20

Yvet En Arno:

Hi lieve schatten!

Wat een prachtige foto's en verhalen weer op deze website. De foto's van de Himalaya zijn echt adembenemend en ik kan me alleen maar voorstellen hoe die ervaring in het echt moet zijn geweest.

Wat ook een fantastische en gastvrije manier van de Nepalezen om je verjaardag te vieren! Echt een heel mooi hartelijk gebaar....een verjaardag om nooit meer te vergeten.

Met ons gaat alles goed. Het huis staat nog, Max doet het nog goed en wij eten 'redelijk' gezond dus daar hoeven jullie je geen zorgen om te maken ;-) Verder regent en waait het hier, dus jullie missen helemaal niets.

Geniet van de intense ervaring, prachtige mensen, mooie avonturen en fantastische natuur!!!

Dikke kus en liefs

Yvet en Arno