Onderweg naar het zuiden - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van René en Hilda Born - WaarBenJij.nu Onderweg naar het zuiden - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van René en Hilda Born - WaarBenJij.nu

Onderweg naar het zuiden

Blijf op de hoogte en volg René en Hilda

04 November 2012 | Nepal, Nepalgunj

Lieve allemaal,
Weer bedankt voor jullie reacties. Het is goed om te lezen dat jullie het leuk vinden omdat wij het ook leuk vinden om te doen.
Zoals jullie misschien hebben gezien zijn er bij de trekking weinig foto's geplaatst maar dit proberen we nu gelijk in orde te maken door een extra reisverslag te plaatsen met daarbij de foto's. Het plaatsen van foto' s is namelijk moeizaam i.v.m. de slechte internet verbindingen.
Hierbij alweer ons volgende verslag. Afgelopen vrijdag na de trekking lekker bijtijds in bed gedoken en lekker uit kunnen slapen omdat we gisteren pas om elf uur werden opgehaald.
We werden met een luxe jeep opgehaald en één van de eigenaren ging zelf mee als gids omdat hij momenteel geen gasten heeft. Even ter info de eigenaren van het Travel bureau zijn drie broers die op drie verschillende plekken zitten, namelijk Kathmandu, Pokhara en Chitwan.
We zijn vervolgens onderweg gegaan naar Tansen, waar we om een uur of vier aankwamen. De reis ging door de binnenlanden van Nepal en dit echt een schitterend gebied. Het gaat berg op en berg af met mooie uitzichten op bergen, rivieren, watervallen en door mooie dorpjes.
Tansen ligt op 1400 meter hoogte en ons hotel lag boven op de berg waardoor we mooi uitzicht hadden over de bergen en in de verte een gedeelte van de Himalaya. Na het plaatsen van de koffers op de kamer en even opknappen hadden we een wandel toer door het dorp. Omdat het al snel donker werd niet zo veel kunnen zien maar het is leuk om zo bij avond het Nepalese leven te zien.
Na het eten bij tijds te bed want vandaag om half vijf op om de zonsopkomst te kunnen zien. Helaas was het weer een beetje mistig waardoor de zonsopkomst niet zo mooi was als de andere twee die we al hebben gezien.
Hierna ontbeten en onderweg naar Lumbini. Ook dit ging weer via een mooie route met mooie vergezichten. Omdat Lumbini in buurt van de grens van India ligt zijn we ook nog even bij de grens wezen kijken en hier was het een drukte van jewelste, maar erg leuk om dit een keer mee te maken. Wat hier ook opviel is dat we wel veel bekijks hebben, komt waarschijnlijk omdat we nogal blank zijn en zomers gekleed.
Lumbini is een soort bedeplaats omdat hier namelijk Boeddha geboren is. Het is een soort openlucht museum met allemaal tempels die door verschillende landen en instellingen geschonken en gebouwd zijn.
Het was tijdens de bezoeken wel warm maar weer een indrukwekkende belevenis. Sommige tempels erg mooi en andere weer aan een likje verf toe. Maar als je ziet hoe de honderden mensen dit belangrijk vinden en hoe blij ze zijn om dit te bezoeken geeft het een goed gevoel om hier te zijn geweest.
Ook hier bleek weer dat ook wij een bezienswaardigheid zijn. Het viel al op dat mensen ons van boven naar onder bekeken en zich omdraaide om ons zo goed mogelijk te bekijken maar het hoogte punt was wel een groep kinderen van rond de 15 jaar. Één van de meisjes vroeg aan Hilda of zij een foto van haar mocht maken. Hilda vond dit natuurlijk goed en voordat we het wisten wou iedereen met Hilda op de foto en moest René er ook bij en uiteindelijk werd de groep die op de foto wou steeds groter maar ook de groep die de foto's maakte. Na een minuut of tien zijn we gestopt maar ik denk dat we wel op een paar honderd foto's staan, een unieke belevenis.
Na een voldane dag weer terug in het hotel, vanavond lekker bijtijds te bed zodat we weer vroeg op kunnen om richting Chitwan te gaan. Daar wacht ons diverse jungle tours dus we zijn benieuwd wat we daar weer gaan beleven.
Hopelijk gaat het dit keer met de foto's plaatsen goed.
Tot snel, groetjes Hilda en René.

• 04 November 2012 - 17:29

Ineke En Chris:

Nu dat is nog eens leuk dat jullie zo vaak op de foto zijn gezet. Wie weet waar jullie nog eens verschijnen op het internet. Maar een ervaring is het wel. Wij wensen jullie veel plezier bij de jungle toer. Knuffel XXX

• 04 November 2012 - 17:29

Ineke En Chris:

• 04 November 2012 - 19:04

Meindert En Tanja:

Nou Dubai is nog lang niet aan de beurt. Eerst nog heel veel Nepal.

En wat een afwisselend programma.

De foto,s zijn schitterend en leuk die gekleurde huizen.

Geniet ze bij de jungle tours.

Groetjes,
    Tanja

• 04 November 2012 - 19:04

Meindert En Tanja:

Nou Dubai is nog lang niet aan de beurt. Eerst nog heel veel Nepal.

En wat een afwisselend programma.

De foto,s zijn schitterend en leuk die gekleurde huizen.

Geniet ze bij de jungle tours.

Groetjes,
    Tanja

• 05 November 2012 - 09:45

Jan:

Het lijken mij heel veel en overweldigende indrukken, die jullie opdoen. De foto's geven een goed beeld van de prachtige natuur. Dat wordt straks nog lang nagenieten. Veel succes met de voortzetting van jullie reis. Jullie verslagen lezen als een trein.

Groeten, Fenny en Jan

• 06 November 2012 - 07:48

Yvette:

Hahaha fantastisch!! Jullie zijn daar gewoon een toeristische trekpleister. Zo leuk om deze foto's te zien. En ook de overige foto's van de natuur zijn echt prachtig. Er is daar zoveel afwisseling!!

We missen jullie wel hoor dus zijn stiekem wel blij om jullie maandag weer op te halen en alle verhalen van jullie zelf te horen!! Ook nu mijn reis dichterbij komt is het fijn om straks nog even bij jullie te zijn, te zien en te knuffelen!!

Geniet van jullie prachtige reis!

Liefs en dikke zoenen